Ramowy rozkład dnia
600 - 800 Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne,
praca indywidualna
Dzieci:
- są aktywne w zakresie organizacji swojego życia
- podejmują działalność zabawową;
- śmiało zgłaszają propozycje działań;
- usamodzielniają się;
- rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw
- doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych;
800 - 830 Zabawy ruchowe, przygotowanie do posiłku
Dzieci:
- są aktywne;
- dbają o higienę własną i otoczenia;
- nabywają i utrwalają nawyki higieniczne.
830 - 900 ŚNIADANIE
900 - 1000 Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne. Zabawy dydaktyczne
i ruchowe.
Dzieci:
- uczestniczą w przygotowaniach do zajęć i zabaw;
- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych;
- wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności;
- wykazują naturalne chęci poznania świata wszystkimi zmysłami;
- odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych;
- korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienie odpowiedzi na nurtujące pytania;
- znajdują i stosują różne sposoby rozwiązywania zadań;
- poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu;
- dokonują swobodnego wyboru aktywności;
- realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby;
- uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych;
- uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować, szanować, odmienność zdania i działania innych;
1000 - 1130 Spacery, zabawy w ogrodzie, gry terenowe itp.
Dzieci:
- są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu;
- samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych;
- aktywnie dbają o własną estetykę i higienę.
1130 - 1200 OBIAD
1200 - 1400 Leżakowanie (grupy młodsze).
1200 - 1300 Zajęcia dydaktyczne, praca indywidualna (grupy starsze).
Dzieci:
- pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności;
- doskonalą indywidualne możliwości;
- wyrównują deficyty rozwojowe.
1300 - 1400 Zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
Dzieci:
- pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności;
- rozwijają swoje zainteresowania;
1400 - 1415 PODWIECZOREK
1415 - 1700 Zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia
dodatkowe i ruchowe.
Dzieci:
- nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie;
- uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych;
- realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach;
- dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami;
- doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier
i zabaw dydaktycznych;
- bezpieczne bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym.
Rozchodzenie się dzieci do domów pod opieką osoby dorosłej.