Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Ramowy rozkład dnia

600 - 800       Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne,

praca indywidualna                                                        

Dzieci:

- są aktywne w zakresie organizacji swojego życia

- podejmują działalność zabawową;

- śmiało zgłaszają propozycje działań;

- usamodzielniają się;

- rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw

- doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych;

800 - 830     Zabawy ruchowe, przygotowanie do posiłku

Dzieci: 

- są aktywne;

- dbają o higienę własną i otoczenia;

- nabywają i utrwalają nawyki higieniczne.

830 - 900         ŚNIADANIE

900 - 1000      Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne. Zabawy dydaktyczne

i ruchowe.

Dzieci:

- uczestniczą w przygotowaniach do zajęć i zabaw;

- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych;

- wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności;

- wykazują naturalne chęci poznania świata wszystkimi zmysłami;

- odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych;

- korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienie odpowiedzi na nurtujące pytania;

- znajdują i stosują różne sposoby rozwiązywania zadań;

- poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu;

- dokonują swobodnego wyboru aktywności;

- realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby;

- uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych;

- uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz  tolerować, szanować, odmienność  zdania i działania innych;

 

1000 - 1130  Spacery, zabawy w ogrodzie, gry terenowe itp.

Dzieci: 

- są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu;

- samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych;

- aktywnie dbają o własną estetykę i higienę.

1130 - 1200    OBIAD

1200 - 1400    Leżakowanie (grupy młodsze). 

1200 - 1300    Zajęcia dydaktyczne, praca indywidualna (grupy starsze).  

Dzieci:

- pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności;

- doskonalą indywidualne możliwości;

- wyrównują deficyty rozwojowe.

1300 - 1400    Zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne   

Dzieci:

- pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności;

- rozwijają swoje zainteresowania;    

1400 - 1415     PODWIECZOREK

1415 - 1700   Zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia

dodatkowe i ruchowe.

Dzieci: 

- nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie;

- uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych;

- realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach;

- dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami;

- doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier

   i zabaw dydaktycznych;

- bezpieczne bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym.

 Rozchodzenie się dzieci do domów pod opieką osoby dorosłej.